fredag 28 augusti 2009

geeky

jag är kille, eller bara en simpel pojkspole beroende på vem du frågar. det (för att vara fördomsfull) har givit mig en genetisk förkärlek till sci-fi. för mig personligen så tror jag inte det finns något som en riktigt bra sci-fi historia.
blade runner, matrix, robocop, cypher, cube, total recall, solaris. minority report, dark city....
anledningen till att jag tar upp detta är för att i år verkar vi uppleva återuppståndelsen av intelligent sci-fi.
star trek var ett lysande matiné äventyr i regnbågens alla färger (som jag faktiskt vill se om, vilket är mer än man kan säga om blommans pirat mögg), moon ser ut att bli ett intimt mästerverk, surrogates en actionhistoria med hjärna, avatar även den ett matiné äventyr fast med effekter av sällan skådat slag, district  9 något helt nytt.
personligen ser jag mest fram emot district 9 och moon, avatar trailern övertygade mig inte helt....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar